Δημοσίευση στην ηλ. εφημ. “Eastrunner”
Παρεμβάσεις της Δ. Αφεντούλη για τα Οικονομικά των Περιφερειών & τη βελτίωση της συγκοινωνίας
Ημ/νία: 17/10/13
Ουσιαστικές οι προτάσεις της Δ. Αφεντούλη για τα Οικονομικά των Περιφερειών
Στο έκτακτο Συνέδριο της Ένωσης των Περιφερειών Ελλάδος με θέμα τα Οικονομικά των Περιφερειών παρευρέθηκε η Δέσποινα Αφεντούλη* στις 20/09/2013 στην Αθήνα, όπου κατά τη διάρκεια της ομιλίας έκανε ουσιαστικές προτάσεις. Πιο συγκεκριμένα διεκδίκησε:
– Να αποδοθούν οι θεσμοθετημένοι Κ.Α.Π. και ο μεσοχρόνιος προγραμματισμός τους, ώστε να δημιουργηθούν πραγματικά ισχυρές, οικονομικά αυτοτελείς Περιφέρειες.
– Τη συνεργασία Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ένωσης Περιφερειών για τον από κοινού καθορισμό κριτηρίων τομεακής και περιφερειακής κατανομής εθνικού προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και διαχειριστικής αποκέντρωσής του (εξαιρούνται τεχνικά έργα υποδομής εθνικής εμβέλειας)
– Οι θεσμοθετημένοι Ειδικοί Πόροι να κατανέμονται με αντικειμενικά κριτήρια, σύμφωνα με τη γεωγραφική φυσιογνωμία κάθε περιοχής και τις τοπικές ανάγκες, γεωγραφικά και τομεακά, με τη συνεργασία των αρμόδιων υπουργείων και της Ένωσης Περιφερειών.
– Οι λοιπές κρατικές επιχορηγήσεις των Περιφερειών να αποδίδονται με αντικειμενικά, συγκεκριμένα κριτήρια με διαφάνεια. Οι Περιφέρειες απέδειξαν αποτελεσματική υλοποίηση έργων με τη συγχρηματοδότηση Π.Ε.Π. Να αναγνωριστούν σε κεντρικό επίπεδο διοίκησης ως ο πιο ικανός θεσμός για το ΕΣΠΑ 2007–2013.
– Η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας είναι ίσως ο καταλληλότερος φορέας για το σχεδιασμό των 13 Επιχειρησιακών Προγραμμάτων για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014 – 2020 για μια συνολική, αναπτυξιακή στρατηγική για την Περιφέρεια ως ο πιο κοντινός θεσμός στις επιχειρήσεις και στους πολίτες.
– Απλοποίηση διαδικασίας είσπραξης τελών και ανταποδοτικής παροχής υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις.
– Να γίνει το αυτονόητο: να εφαρμοστεί το Σύνταγμα σε πολιτικό και νομοθετικό επίπεδο. Όχι στη μεταφορά αρμοδιοτήτων προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση χωρίς τους αντίστοιχους πόρους.
– Ο προϋπολογισμός να συνδέεται με το 5ετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, το ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης της Περιφέρειας και με το Τεχνικό Πρόγραμμα.
– Να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος των οικονομικών από μια ανεξάρτητη ελεγκτική υπηρεσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όχι από πολλούς αλληλοεπικαλυπτόμενους, αναποτελεσματικούς ελέγχους εκ των υστέρων.
* Η Δ. Αφεντούλη, Δρ Κοινωνιολογίας-δημοσιογράφος, είναι Περιφερειακή σύμβουλος Ανατολικής Αττικής – εντεταλμένη Γραφείου Τύπου και μέλος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος.
———————————————————————————————————-
Δυναμική παρέμβαση της Δ. Αφεντούλη για τη βελτίωση της συγκοινωνίας στη Βόρεια Αττική
Με επιστολή της προς τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, κ. Κ. Καράμπελα (1/10/2013), η Δ. Αφεντούλη* επεσήμανε την ανάγκη βελτίωσης της συγκοινωνίας-μετακίνησης των κατοίκων στη Βόρεια Αττική (Δήμοι Αχαρνών, Διονύσου, Ωρωπού), δεδομένου ότι ο πληθυσμός αυξάνεται ραγδαία, ενώ κρατικές υπηρεσίες συγχωνεύονται, λ.χ. μεταφορά της ΔΟΥ Αγ. Στεφάνου στην Κηφισιά, όπου η προσβασιμότητα των κατοίκων επιτυγχάνεται συνήθως με ιδιωτικό όχημα.
«Επειδή κοινός μας στόχος», αναφέρει η ίδια, «είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος, συναισθανόμενη, παράλληλα, την κρισιμότητα της κατάστασης που βιώνει η χώρα μας, όπως και οι πολίτες» και «παρά το γεγονός ότι η Περιφέρεια Αττικής δεν έχει αρμοδιότητα επί των συγκεκριμένων θεμάτων, σας παρακαλώ να προχωρήσουμε σε παρεμβάσεις προς τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να αυξηθούν τα δρομολόγια των λεωφορειακών γραμμών (740, 504) στο Ολυμπιακό Χωριό κάθε περίπου 15 λεπτά (αντί μισής ώρας που εκτελούνται σήμερα), να γίνει σύνδεση με τον ΟΑΚΑ μέσω της Αττικής Οδού, εναλλακτικά, να συνδεθεί ο οικισμός με τον σιδηροδρομικό σταθμό της Δεκέλειας, όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος στάθμευσης και να τοποθετηθούν στέγαστρα στις στάσεις εξόδου.
Όσον αφορά στο θέμα της στάσης του ΚΤΕΛ στο ύψος του Αγίου Στεφάνου (ρεύμα ανόδου) και επί της εθνικής οδού (ρεύμα καθόδου), όπου για να μπορέσουν οι επιβάτες να απομακρυνθούν από το σημείο, πρέπει να το υπερπηδήσουν το μεταλλικό στηθαίο ύψους 50 εκ. για να προσεγγίσουν τον παράδρομο, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία της ζωής τους, αλλά και να συνεχιστούν απρόσκοπτα τα δρομολόγια που συνδέουν την Αθήνα με άλλες περιοχές της χώρας, να γίνουν οι απαραίτητες θεσμικές παρεμβάσεις σε συνεννόηση με τους αρμόδιους του ΚΤΕΛ, ώστε να εξευρεθεί λύση το δυνατόν συντομότερο, να εξεταστεί η δυνατότητα συντήρησης και καθαρισμού της υφιστάμενης υπόγειας διάβασης, ώστε να είναι αξιοπρεπώς προσπελάσιμη από τους πολίτες.
Αναφορικά με τα δρομολόγια του Ο.Σ.Ε. Χαλκίδα-Αθήνα-Πειραιά, η Δ. Αφεντούλη, ζητάει επίσης, να γίνουν οι αναγκαίες θεσμικές παρεμβάσεις, ώστε, σε συνεννόηση με τους αρμόδιους, να αυξηθούν τα δρομολόγια (σήμερα είναι κάθε μία ώρα), ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, όπου σημειώνεται αυξημένη μετακίνηση του πληθυσμού προς τη Βόρεια Αττική, λ.χ. Χαλκούτσι, Άγ. Απόστολοι, κ.α., όπου το παραλιακό μετώπου αποτελεί πόλος έλξης για τους τουρίστες.
* Η Δ. Αφεντούλη, Δρ Κοινωνιολογίας-δημοσιογράφος, είναι Περιφερειακή σύμβουλος Ανατολικής Αττικής – εντεταλμένη Γραφείου Τύπου.